Friday, January 24, 2014

Kenapa Penyakit Kencing Manis Merbahaya?

Penyakit kencing manis adalah antara penyakit yang paling bahaya di dunia. Ini kerana penyakit ini boleh membawa maut dan keadaan persekitaran dunia sekarang membuatkan seseorang mudah di sahkan menghidap penyakit diabetis.



Untuk pelajari dengan lebih lanjut mengenai kesan penyakit kencing manis kepada manusia, berikut saya senaraikan beberapa sebab kenapa penyakit kencing manis merbahaya?

Maut.

Kencing manis merbahaya kerana ia boleh membawa maut dalam sekelip mata sahaja. Ketika anda rasa anda masih mampu melawan penyakit kencing manis, keadaan organ lain yang teruk seperti buah pinggang dan jantung di sebabkan kencing manis akan menjadi penyebab anda boleh maut secara tiba – tiba.

Kehidupan anda akan hancur.          

Penyakit kencing manis akan menyebabkan anda jadi lemah dan tidak mampu memberi tumpuan kepada pekerjaan anda. Akibatnya prestasi anda dalam bidang pekerjaan akan merosot dan seterusnya ia mungkin jadi penyebab anda di pecat atau perniagaan anda merosot teruk.

Lebih teruk, kos merawat penyakit kencing manis adalah tinggi dan memerlukan anda mengeluarkan perbelanjaan wang yang konsisten pada setiap bulan. Masalah kewangan dan masalah pekerjaan akan menyebabkan diri anda rasa lebih tertekan. Akibatnya ia akan menyebabkan anda terlupa untuk menjaga keluarga anda.

Selain itu, penyakit kencing manis juga akan menyebabkan anda mengalami mati pucuk di mana ia akan menganggu keharmonian rumah tangga anda. Secara keseluruhan penyakit kencing manis sangat merbahaya kerana ia boleh menghancurkan kehidupan yang selama ini anda bina.

Menjadi penyebab kepada penyakit berbahaya yang lain.

Penyakit kencing manis bukan sahaja akan membuatkan anda menderita di sebabkan kesan penyakit kencing manis, ia juga akan menjadi penyebab kepada berbagai penyakit berbahaya yang lain.

Antara penyakit berbahaya yang boleh menimpa anda di sebabkan penyakit kencing manis adalah serangan sakit jantung, buah pinggang rosak dan lumpuh. Buah pinggang yang rosak akan menyebabkan anda memerlukan dialisis untuk teruskan hidup.

Penyakit berbahaya yang lain di tambah dengan penyakit kencing manis akan menyebabkan anda mengalami penderitaan yang lebih berat.

Selain itu, penyakit kencing manis juga akan membuatkan anda jadi seorang yang mudah lupa dan tidak mampu memahami sesuatu dengan baik. Perkara ini selalu terjadi kepada wanita dan membuatkan wanita tersebut berperangai seperti kanak – kanak.

Sukar untuk beribadah.

Sakit yang anda rasa akibat penyakit kencing manis akan menyebabkan anda rasa susah hendak beribadah pada Allah. Kurangnya peluang untuk melakukan ibadah dengan selesa menyebabkan penyakit kencing manis adalah penyakit yang merbahaya.

Apabila rohani anda tidak di isi dengan aktiviti ibadah yang berterusan, anda akan terperangkap dalam dunia yang sangat tidak menghiburkan. Anda akan rasa kecewa dengan kehidupan anda dan anda mungkin akan bunuh diri supaya anda boleh lari dari penderitaan.



Penyakit kencing manis adalah penyakit yang sangat merbahaya. Walaupun anda tidak di sahkan lagi menghidap penyakit kencing manis, anda perlu sentiasa berwaspada. Anda boleh lihat sendiri kehidupan mereka yang di sahkan menghidap penyakit kencing manis di mana mereka tidak lagi bebas untuk melakukan aktiviti yang mereka suka.

Jaga diri anda sebaiknya dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan sentiasa melakukan senaman supaya diri anda bebas dari risiko terkena penyakit kencing manis. Ubat kencing manis berkesan boleh didapati di blog ini. Gunakan ekstrak peria katak untuk ubati kencing manis anda.

Extra Insulin adalah produk kencing manis termurah dan paling berkesan untuk merawat kencing manis. Ia berfungsi sebagai insulin semulajadi. Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, Sila SMS "Extra" ke 012 675 6992 sekarang. Stok sangat terhad kerana permintaan yang tinggi.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 Extra Insulin.

Designed by Templateify & Sponsored By Twigplay